قطعا براي شما هم پيش آمده است که مدارکي را گم کرده ايد يا به هر طريقي از بين رفته اند و بدون هستي ان ها با محدوديت هايي روبرو شده ايد و براي گرفتن مجدد آن نيز با مشکلات و سوالاتي رو به رو شده ايد.
کارت واپسين،انجام خدمت نيز يکتا متعلق به مدارکي است که گم شدن آن، بي گمان شما را با دشواري ها و محدوديت هايي رو به رو مي کند.
بنابراين اگر کارت آخر خدمت خويش را گم کرده ايد و نمي دانيد مراحل تقاضا کارت آخر خدمت المثني چگونه است و يا چه مدارکي را براي آن دربايستن داريد، در اين مقاله تا پايان با ما همراه باشيد الي استجابت سوالات خويش را گرفتن نماييد.
نحوه درخواست کارت پسين خدمت المثني براي مشمولين درون کشور به اين صورت است که چنانچه اين دست از عزيزان، کارت پايان خدمت خويش را گم کرده اند يا کارت ايشان به ي رفته و يا به هر دليل ديگري از بين رفته است، بايستي پس از گذشت مدت موعد 4 ماه از تاريخ مفقودي، ي و يا از بين رفتن کارت، با در دست داشتن مدارک مورد نياز، به دفاتر خدمات الکترونيک انتظامي يا همان شهرباني 10+ مراجعه نمايند.
مراحل درخواست کارت فرجام خدمت المثني براي مشمولان درون کشور به همينجا ختم نمي شود.
پس از مراجعه به اين دفاتر، کاربر دفتر نخست مي بايست در کارت هاي پيدا شده و يا عودت شده از سازمان پست را بررسي کرده و چنانچه کارت موجود باشد، ابتدا نشانه فرد را به روز رساني مي کند و پس متعلق به درخواست ارسال مجدد به جاي صدور کارت المثني را براي فرد تکميل مي نمايد.
اما در صورتي که کارت در وسط کارت هاي پيدا شده هستي نداشت، کاربر اين دفاتر درخواست کارت واپسين،انجام خدمت المثني را براي فرد صادر مي نمايد.
از جمله مدارک باره احتياج جهت تعقيب مراحل تقاضا کارت پايان خدمت المثني براي مشمولين درون مملکت عبارت است از:
توجه کنيد که در تبصره ي اين قانون درباره مراحل درخواست کارت فرجام خدمت المثني آمده است که چنانچه کارت سوخته باشد و يا به طرق ديگر از بين رفته باشد، نيازي به گذشت 4 ماه و نيز درج آگهي در رومه نبوده و تنها لاشه کارت کفايت مي کند.
مراحل تقاضا کارت سرانجام خدمت المثني براي مشمولين بيرون از کشور نيز به اين چهره است که درخواست کننده بايستي ابتدا به سفارت و يا همان نمايندگي جمهوري اسلامي ايران در کشوري که در آن ماندن دارد، مراجعه نموده و پس از تحويل مدارک لازم، فرم هاي مربوطه را تکميل نمايد.
سفارت نيز پس از گرفتن مدارک و برگه هاي استوار کردن هويت از درخواست کننده و نيز استشهاد امضا، بعد از تاييد متقاضي، آن ها را به وزارت امور خارجه ارسال مي نمايد.
وزارت امور خارجه نيز مدارک را به سازمان نظام وظيفه ارسال نموده و متعاقبا، کارت هاي صادر شده را به سفارت و يا نمايندگي باره عقيده تحويل داده و فلذا درخواست کننده مي بايست کارت خود را از راه همان سفارت در مملکت محل اقامت گرفتن نمايد.
از جمله مدارک مورد احتياج جهت تعقيب مراحل درخواست کارت پايان خدمت المثني براي مشمولين خارج از کشور عبارت است از:
درباره این سایت